Hopp til hovedinnhold
MENY

Søk

 

Ny kunde

Velkommen som kunde hos nettselskapet Lyse Elnett. Vi har ansvaret for å levere strøm fram til ditt hus.

Når du flytter inn i bolig og ikke har vært kunde av Lyse Elnett før er det noe informasjon som er viktig for oss å få. Vi ber deg derfor fylle ut skjema for kunder som "Flytter inn".

  1. Hvilken bolig gjelder meldingen. Her har vi også behov for noe informasjon om måleren.
  2. Er det noen som flytter ut av boligen. I så tilfelle hvem.
  3. Hvem flytter inn i boligen.
  4. Målerstand på dato for overtakelse.
  5. Hvilken kraftleverandør du benytter eller har valgt (Lyse Elnett er nettleverandør)

Vi vil også anbefale deg å sjekke om vi har korrekt informasjon til deg. Dette kan du gjøre ved å logge deg inn på Min Side. Har du ikke bruker kan du opprette nye bruker. Du trenger kundenummer for å opprette bruker (kundenummer finner du på din faktura).

I tillegg til å ha en avtale om nettleie trenger du også en strømavtale. Fram til du har inngått avtale med en strømleverandør vil Lyse Elnett levere såkalt leveringspliktig kraft. Dersom du får strøm levert fra ditt nettselskap betaler du en høyere pris for strømforbruket ditt enn nødvendig. Pris for leveringspliktig kraft er bestemt av NVE, Norges vassdrags- og energidirektorat. Leveringspliktig kraft fra Lyse Elnett AS faktureres med Nord Pools månedsmiddelpris + 5 øre/kWh i påslag (inkl. mva.) Etter seks uker øker påslaget til 15 øre/kWh. 

Lyse Elnett sender jevnlig ut brev til nettkunder som ikke har valgt strømleverandør for å informere om hva dette innebærer. Dersom du får et slikt brev er det et signal om at du må ta kontakt med en strømleverandør for å bli kunde på den adressen dette gjelder.

På nettsiden til NVE finner du mer informasjon om valg av strømleverandør.

Vi ønsker deg lykke til i ny bolig og velkommen som ny kunde hos Lyse Elnett.



 

Vilkår for privatkunder Vilkår for bedriftskunder