Hopp til hovedinnhold
MENY

Søk

 

Klagemuligheter

Kunder har klagemulighet når det gjelder forhold som springer ut fra kontraktsforhold mellom nettselskap og kunder.

Lyse Elnett AS er tilknyttet Elklagenemda som er etablert av energibedriftene og Forbrukerrådet i fellesskap.

Nemnda er offentlig godkjent i statsråd. Dersom det oppstår en konflikt som ikke løses direkte mellom deg som kunde og Lyse Elnett AS som selskap, har du adgang til å klage til Elklagenemda. Nemnda behandler kun klager som springer ut fra kontraktsforhold mellom energiselskap og forbrukere. Dette innebærer at klager fra næringskunder ikke blir behandlet i Elklagenemda.

Det er viktig at du tar kontakt med Lyse i første omgang dersom det er noe du ikke er enig i. Alle kunder inngår en standardavtale for nettleie og tilknytning med Lyse Elnett. Den regulerer forholdet mellom kunde og nettselskapet.

Ta kontakt med oss for ytterligere informasjon.

Kompensasjon langvarig strømbrudd Skjema for klage etter feil