Hopp til hovedinnhold
MENY

Søk

 
Montør arbeider i sikringsskap med elinstallasjon

Nettmelding Elsmart

For å effektivisere prosessen mellom installatør og Lyse Elnett bruker vi et webbasert system for å håndtere melding om installasjonsarbeid.

Lyse Elnett bruker Elsmart for å håndtere melding om installasjonsarbeid fra elektroinstallatører. Meldinger som er meldt inn gjennom I-porten før 21 sept 2015, blir ferdigbehandlet i I-porten. For å få tilgang til Elsmart må hvert selskap registrere seg før første gangs bruk gjennom www.elsmart.com.

Behandlingstid hos Lyse Elnett

Veiledning til webportalen Elsmart:

Innføring i Elsmart nettmelding
Guide for matrikkel
Guide for bruk av blokkmelding for å melde flere måleranlegg på en installasjon i samme melding.

Brukersupport
Send epost til elsmartsupport@powel.com ved spørsmål.
Telefonnummer til support er 73804510 (tast 2 for Smart Grid, deretter 4 for Elsmart)

Dersom du ikke har tilgang til Elsmart, vennligst benytt skjema for installasjonsarbeid.

NB: Ingen må ta ned eller flytte nye automatiske strømmålere fra Aidon uten å være i kontakt med Lyse Elnett først fordi datasystemer må oppdateres før dette kan utføres. Minner samtidig om at det kun er montører i Lyse Elnett eller montører vi har avtale med som har lov til å sette opp eller demontere strømmålere.

Lyse Elnett har en epost som kan brukes av elektroinstallatører hvis dere for eksempel vil sjekke status på Elsmart-meldinger før de er blitt tildelt en saksbehandler og få nødvendig informasjon om generelle tekniske spørsmål angående Lyse Elnett sine anlegg. Epost: installator.kontakt@lyse.no

Disse opplysningene må stå i emnefeltet på eposten: Navn på kommune, hva saken gjelder og elsmartnummer.

 

Logg inn iPorten Logg inn Elsmart