Hopp til hovedinnhold
MENY

Søk

 
Montør arbeider i sikringsskap med elinstallasjon

Nettmelding Elsmart

For å effektivisere prosessen mellom installatør og Lyse Elnett bruker vi et webbasert system for å håndtere melding om installasjonsarbeid.

Lyse Elnett bruker Elsmart for å håndtere melding om installasjonsarbeid fra elektroinstallatører. For å få tilgang til Elsmart må hvert selskap registrere seg før første gangs bruk gjennom www.elsmart.com.
I en overgangsperiode må installasjonsarbeid i Forsand kommune sendes inn via skjema for installasjonsarbeid.

Behandlingstid hos Lyse Elnett

Veiledning til webportalen Elsmart:

Innføring i Elsmart nettmelding
Guide for matrikkel
Guide for bruk av blokkmelding for å melde flere måleranlegg på en installasjon i samme melding.

Brukersupport
Send epost til elsmartsupport@powel.com ved spørsmål.
Telefonnummer til support er 73804510 (tast 2 for Smart Grid, deretter 4 for Elsmart)

Dersom du ikke har tilgang til Elsmart, vennligst benytt skjema for installasjonsarbeid.

NB: Minner om at det kun er montører i Lyse Elnett eller montører vi har avtale med som har lov til å sette opp eller demontere strømmålere.

Lyse Elnett har en epost som kan brukes av elektroinstallatører hvis dere har behov for informasjon om generelle tekniske spørsmål angående Lyse Elnett sine anlegg. Epost: installator.kontakt@lyse.no

Disse opplysningene må stå i emnefeltet på eposten: Navn på kommune, hva saken gjelder og elsmartnummer.

 

Logg inn iPorten Logg inn Elsmart