Hopp til hovedinnhold
MENY

Søk

 
Montør arbeider i sikringsskap med elinstallasjon

Nettmelding Elsmart

For å effektivisere prosessen mellom installatør og Lyse Elnett bruker vi et webbasert system for å håndtere melding om installasjonsarbeid.

Lyse Elnett har tatt i bruk Elsmart for å håndtere melding om installasjonsarbeid fra elektroinstallatører. Elsmart erstatter systemet I-porten som ble benyttet fram til mandag 21. september 2015. Nye meldinger til Lyse Elnett skal nå meldes inn gjennom Elsmart.

Meldinger som er meldt inn gjennom I-porten før 21 sept 2015, blir ferdigbehandlet i I-porten.

For å få tilgang til Elsmart må hvert selskap registrere seg før første gangs bruk gjennom www.elsmart.com.
 

Veiledning til webportalen Elsmart:

Innføring i Elsmart nettmelding
Guide for matrikkel
Guide for bruk av blokkmelding for å melde flere måleranlegg på en installasjon i samme melding.

Brukersupport
Elsmart henstiller alle sine brukere om å sende epost til elsmartsupport@powel.com ved spørsmål. Henvendelsen registreres og forsøkes løst med en gang, men saker som ikke kan løses direkte blir sendt videre.

Telefonnummer til support er 73804510 (tast 2 for Smart Grid, deretter 4 for Elsmart)

Dersom du ikke har tilgang til Elsmart, vennligst benytt skjema for installasjonsarbeid.


Lyse Elnett har en epost som kan brukes av elektroinstallatører hvis dere for eksempel vil sjekke status på Elsmart-meldinger før de er blitt tildelt en saksbehandler og få nødvendig informasjon om generelle tekniske spørsmål angående Lyse Elnett sine anlegg. Epost: installator.kontakt@lyse.no

Disse opplysningene må stå i emnefeltet på eposten: Navn på kommune, hva saken gjelder og elsmartnummer.

 

Logg inn iPorten Logg inn Elsmart